درباره اداره تشکیلات

اداره تشکیلات دانشگاه با هدف ساماندهی، بهبود و ارتقاء ساختار سازمانی، به‌عنوان یکی از واحدهای اصلی و زیرنظر مستقیم معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع دانشگاه فعالیت می‌کند و نقش پشتیبانی و راهبردی در مدیریت ساختار سازمانی دانشگاه دارد. این اداره به‌عنوان مرجع اصلی در امور تشکیلاتی، ارتباط نزدیک با سایر ادارات ستادی و واحدهای تابعه دانشگاه برقرار می‌کند و هماهنگی لازم برای اجرای سیاست‌ها و مصوّبات سازمانی را فراهم می‌سازد.

این اداره با پایبندی به اصول قانون‌مداری، شفافیت و کارآمدی، تلاش دارد بستر مناسب برای اجرای مأموریت‌های محوله دانشگاه را فراهم سازد. از مهم‌ترین وظایف اداره تشکیلات می‌توان به اصلاح و بازنگری چارت سازمانی، تدوین و اصلاح شرح وظایف واحدها، طراحی و برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت کارکنان در بخش‌های مختلف دانشگاه اشاره کرد.

تشکیلات

شرح وظایف اداره تشکیلات:

 

-اصلاح ساختار سازمانی؛

-کارسنجی؛

-امور کارشناسی و شرکت در جلسات هیات اجرایی منابع انسانی دانشگاه؛  

-بررسی، تجزیه تحلیل و روزآمد نمودن چارت سازمانی؛  

-رابط دستگاه اجرایی در زیرسامانه سینا، سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاه‌های اجرایی کشور؛

-تعیین سطح، رسته و رشته شغلیِ در سطح دانشگاه؛

-آموزش کارکنان؛