مدیریت امور اداری و پشتیبانی

معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع

معرفی مدیریت امور اداری و پشتیبانی

مدیریت امور اداری و پشتیبانی وظیفه‌ی بررسی و ایجاد زمینه‌های مساعد جذب، نگهداشت و توسعه‌ی عملکرد کارکنان را بر عهده دارد تا با تأمین نیازهای منطقی و ایجاد انگیزش و رضایت در نیروی انسانی و ایجاد محیطی سالم و منصفانه، به اهداف فردی، گروهی و سازمانی دست یابد.
مدیریت امور اداری و پشتیبانی علاوه بر دارا بودن مبانی و مفاهیم مدیریت کارکنان، رویکردهای کلی‌تر و جدیدتری را در مدیریت نیروی انسانی داشته و رویکردی جامع به مدیریت استراتژیک منابع کلیدی سازمان یعنی منابع انسانی دارد؛ به عبارت دیگر مدیریت منابع انسانی مدیریت و اداره استراتژیک و پایدار با ارزش‌ترین دارائی سازمان یعنی کارکنانی که در آنجا کار می‌کنند می‌باشد.​​​

برنامه‌ریزی منابع انسانی از یک طرف با امور روزمره منابع انسانی مانند تأمین و جایگزینی هر نیرویی که به سیستم وارد و یا خارج می‌شود و از طرف دیگر به برنامه‌های بلندمدت سازمان مانند برنامه‌های طرح و توسعه، تغییرات بزرگ و برنامه‌های استراتژیک ارتباط دارد.