اداره رسیدگی به اسناد
- نظارت و هدایت امور مربوطه به کنترل اسناد حسابداری، شامل اسناد حسابداری بخش درآمدهای اختصاصی، بودجه جاری و تملک دارائیهای سرمایهای دفتر مرکزی و واحدهای تحت پوشش؛
- نظارت و هدایت امور مربوط به رسیدگی حقوق و دستمزد پرسنل دفتر مرکزی از لحاظ تطبیق احکام صادره با مقررات، حکم حقوقی افراد با لیست حقوق و کنترل اسناد حقوق و دستمزد ارسالی از واحدها؛
- تهیه و تدوین بخشنامهها و آئیننامه و دستورالعملهای مربوط به حوزه «رسیدگی اسناد» و پیگیری، اصلاح و تصویب آنها در مراجع ذیصلاح؛
- همکاری و مشارکت در ارتقاء سطح کیفی ممیزی و رسیدگی به اسناد، از طریق بهبود شیوههای اجرایی؛
- رسیدگی به کلیه اسناد حسابداری و حقوق و دستمزد پرسنل، برابر با مقررات و دستورالعملهای جاری مربوط به دفتر مرکزی و واحدهای تحت پوشش؛
- رسیدگی و بررسی قراردادهای منعقده با اشخاص حقیقی و حقوقی و اعلام نظر در خصوص پیشنویس قراردادها و تطابق آنها با قوانین و مقررات مالی و سایر ضوابط؛
- تهیه و تنظیم گزارشات کارشناسی و تحلیلی، حسب دستور مقام مافوق؛
- پیگیری ماندهحسابهای سنواتی و بررسی اختلافات احتمالی موجود در برخی از حسابها و اعلام مغایرات موجود در حسابهای ثبت شده؛
- پاسخگویی به سئوالات، ابهامات و مشکلات واحدهای تابعه درخصوص مسائل مالی مربوطه، به صورت تلفنی و حضوری؛
- رسیدگی، اظهار نظر و اقدام در مورد پروندههای مالی ارجاعی، توسط مدیر کل امور مالی؛
- پیگیری امور مربوط به رفع نقص و واخواهی اسناد هزینهای که از سوی حسابرسان دیوان محاسبات مورد ایراد قرار گرفته است؛
- تهیه پیشنویس مکاتبات لازم در زمینههای اداری و مالی، حسب نیاز؛
- رسیدگی به صورت وضعیت پیمانکاران و مشاورین مطابق بخشنامهها، مقررات و مفاد قراردادهای منعقده؛
- استخراج صورت ریز مطالبات و تهیه مستندات و انعکاس بدهی اشخاصی که از واریز بدهی خود خودداری میکنند به مراجع ذیصلاح جهت پیگیری و وصول؛
- استعلام در مورد صحت فاکتورهای ارائه شده از حیث قیمت و شرایط فروش و بازار در صورت نیاز؛
- بررسی وضعیت بدهی و مطالبات پرسنل و تائید فرم تسویهحساب، انعکاس مشخصات پرسنل بدهکار به منظور انجام امور تسویهحساب، حسب مورد؛
- بررسی و تشخیص و تعیین مطالبات مشکوکالوصول و پیشنهاد تشخیص ذخیره لازم در حسابها؛
- تطبیق پرداختها با موافقتنامههای صادره بودجه تفضیلی؛
- کنترل سقف تنخواه پرداختی به کلیه واحدهای زیرمجموعه و نظارت بر تسویه بهموقع تنخواه پرداختی؛
- کنترل پرونده سفارش مربوط به خریدهای خارجی؛
- انجام سایر وظایف مرتبط محوله از جانب مدیر کل امور مالی؛
- انجام امور محوله در حدود وظایف.
کارمندان اداره رسیدگی به اسناد
جناب آقای مهدی محمد بخش
رییس اداره رسیدگی به اسناد
شماره تماس: 51215144-021
جناب آقای احمد شکری
کارمند رسیدگی به اسناد
شماره تماس: 51215142-021
جناب آقای فرامرز عباسی فر
کارمند رسیدگی به اسناد
شماره تماس:
جناب آقای مهدی حیدری
کارمند حساب اختصاصی
شماره تماس:
جناب آقای حسن رضایی نیا
کارمند حسابداری پژوهشی
شماره تماس: 51215143-021
سرکار خانم گلباز
کارمند رسیدگی به اسناد
شماره تماس: 51215154-021
سرکار خانم سعیدی
کارمند اداره مالی
شماره تماس: 51215154-021